- Finalisti súťaže
- Foto/videogaléria
- Predchádzajúce ročníky
- …
- Finalisti súťaže
- Foto/videogaléria
- Predchádzajúce ročníky
- Finalisti súťaže
- Foto/videogaléria
- Predchádzajúce ročníky
- …
- Finalisti súťaže
- Foto/videogaléria
- Predchádzajúce ročníky
Čo je to Pitch Deck?
Pitch Deck je tvoja príležitosť ako slovne a graficky čo najlepšie predstaviť svoj projekt.
Pitch Deck je zhrnutie, ktoré poskytuje celkový prehľad o projekte vrátane jeho poslania, hodnotovej ponuky, cieľového trhu, konkurenčnej výhody alebo biznis modelu, prípadne jeho dopad na región.
Pitch Deck má byť jasný, dobre štruktúrovaný a vizuálne atraktívny. No zároveň by mal byť aj stručný (rozsah maximálne 15 strán/slajdov).
Vhodným doplnením prezentácie je odkaz na stránky s rozšírenými informáciami o projekte.
Na základe Pitch Decku sa rozhodne o tvojej účasti vo finále.
Čo všetko má obsahovať správny Pitch Deck
Podnikateľský projekt
V Pitch Decku ti odporúčame uviesť nasledujúce informácie:
- Titulná snímka (Cover Slide) - vizuálne príťažlivá snímka, ktorá obsahuje názov projektu, jeho krátku charakteristiku (prípadne aj logo projektu) a meno študenta alebo tímu.
- Zadefinovanie problému (Problem Statement) - popíš problém, ktorý tvoj projekt rieši. Uveď, prečo je tento problém dôležitý a aká je príležitosť na jeho riešenie.
- Riešenie (Solution) - popíš, ako tvoj projekt rieši identifikovaný problém. Spôsob, akým tvoj produkt alebo služba funguje. Aké konkrétne problémy a akým spôsobom rieši. Aké má jedinečné funkcie. Akú prináša hodnotu pre zákazníkov.
- Analýza trhu (Market Analysis) - poskytni prehľad o cieľovom trhu (trhový potenciál) - veľkosť a charakter trhu, kde sa projekt pohybuje. Zdôrazni relevantné trendy, príležitosti rastu a akékoľvek významné zistenia z prieskumu trhu. Zahrň údaje alebo grafy na podporu svojich tvrdení.
- Cieľová skupina (Target Audience) - definuj svoj ideálny zákaznícky profil a cieľové publikum. Opíš ich demografické údaje, potreby a preferencie. Vysvetli, ako tvoje riešenie spĺňa ich požiadavky lepšie ako existujúce alternatívy.
- Konkurencia (Competition) - identifikuj a analyzuj svojich priamych a nepriamych konkurentov. Zvýrazni ich silné a slabé stránky a postavenie na trhu. Ukáž, v čom tvoj projekt vyniká a ponúka jedinečnú ponuku.
- Obchodný model (Business Model) - vysvetli, ako plánuješ generovať príjmy. Doplň aj informácie o cenotvorbe, distribúcii a marketingu. Vysvetli, ako chceš získať a udržať si zákazníkov.
- Tím (Team) - prezentuj členov tímu a ich relevantné skúsenosti. Aké roly majú jednotliví členovia tímu v projekte? Ak je to vhodné, uveď významných poradcov alebo odborníkov z daného odvetvia, ktorí vedia tvoj projekt podporiť.
- Míľniky a plánovaný rozvoj (Milestones and Product Development) - spomeň aktuálne míľniky projektu, časovú os alebo kľúčové fázy vývoja. Tiež to, čo už bolo dosiahnuté. Uveď aj plánovaný rozvoj projektu do budúcna. Aké sú tvoje plány na najbližšie 2-3 roky? Uveď, či potrebuješ ďalšie zdroje, investora alebo aké ďalšie kroky potrebuješ vykonať.
- Financovanie (Financials) - zhrň informácie o financovaní projektu, investíciách a budúcom financovaní, prognózy príjmov, predpokladané výdavky a ziskovosť.
- Zhrnutie a výzva k akcii (Summary and Call to Action) - tvoj Pitch Deck ukonči zhrnutím dôležitých bodov. Uveď aj kontaktné údaje pre ďalšie informácie a otázky.
Spoločensky prospešný projekt
V Pitch Decku ti odporúčame uviesť nasledujúce informácie:
- Titulná snímka (Cover Slide) - vizuálne príťažlivá snímka, ktorá obsahuje názov projektu, jeho krátku charakteristiku (prípadne aj logo projektu) a meno študenta alebo tímu.
- Spoločenský problém (Social Problem) - popíš konkrétny spoločenský problém, ktorý tvoj projekt rieši. Uveď, prečo je tento problém dôležitý a aký má vplyv na spoločnosť.
- Riešenie (Solution) - popíš, ako tvoj projekt rieši identifikovaný spoločenský problém a aké konkrétne kroky a aktivity projekt obsahuje.
- Spoločenský vplyv (Social Impact) - popíš očakávaný pozitívny vplyv projektu na spoločnosť a uveď údaje o dosiahnutých výsledkoch alebo plánovaných úspechoch.
- Partnerstvá a spolupráca (Partnerships and cooperation) - uveď informácie o spolupráci s inými organizáciami, inštitúciami alebo samosprávou. Aké podpory alebo zdroje sú dostupné pre tvoj projekt.
- Tím (Team) - prezentuj členov tímu a ich relevantné skúsenosti. Aké roly majú jednotliví členovia tímu v projekte? Ak je to vhodné, uveď významných poradcov alebo odborníkov, ktorí vedia tvoj projekt podporiť.
- Míľniky a plánovaný rozvoj (Milestones and Planned Development) - spomeň aktuálne míľniky projektu, časovú os alebo kľúčové fázy vývoja. Tiež to, čo už bolo dosiahnuté. Uveď aj plánovaný rozvoj projektu do budúcna. Aké sú tvoje plány na najbližšie 2-3 roky? Uveď, či potrebuješ ďalšie zdroje, investora alebo aké ďalšie kroky potrebuješ vykonať.
- Financovanie (Financials) - zhrň informácie o financovaní projektu, grantoch a budúcom financovaní.
- Zhrnutie a výzva k akcii (Summary and Call to Action) - tvoj Pitch Deck ukonči zhrnutím dôležitých bodov. Uveď aj kontaktné údaje pre ďalšie informácie a otázky.
Aké podmienky musí spĺňať Pitch Deck pre našu súťaž?
- formát PDF
- rozsah maximálne 15 strán/slajdov
- maximálna veľkosť 20 MB
- názov súboru v tvare "Nazov-sutazneho-projektu.pdf" (bez diakritiky)